مجله علمی خبری تفریحی آموزشی

ساخت وبلاگ

سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی 737

ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرده که هواپیمای مسافربری اوکراینی "بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد" هدف پدافند ضدهوایی قرار گرفته و سرنگون شده است.

خبرگزاری‌های ایران صبح شنبه، یازدهم ژانویه - ۲۱ دی ماه، با صدور اطلاعیه‌ای از ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور ساقط شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بر اثر اصابت موشک ضد هوایی اعلام کردند .این در حالی است که مقام های ایرانی طی دو روز گذشته بارها اخبار و ادعای مقام های کشورهای غربی درباره شواهد مرتبط با هدف قرار گرفتن این هواپیما را قویا تکذیب و آن را غیر ممکن خوانده بودند و اصرار داشتند که سقوط هواپیما به علت اصابت موشک تهمتی از آمریکا و ریاست جمهوری آمریکا؛ دونالد ترامپ؛ است که می خواستند لذت شیرین پیروزی سپاه پاسداران در حمله موشکی به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق را از ملت ایران و سپاه پاسداران بگیرند.

مشاهده عکس در توییتر

سقوط هواپیمای اوکراینی
 

این بیانیه در حالی صادر شد که مقام‌های ایران در دو روز گذشته بارها تاکید کرده بودند که هیچ موشکی در زمان سانحه سقوط بویینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین شلیک نشده است.

این سانحه دلخراش تنها ساعتی پس از آن روی داد که سپاه پاسداران ایران اعلام کرد بامداد چهارشنبه در دو حمله موشکی مجزا به دو پایگاه هوایی عراق که میزبان نیروهای آمریکایی هستند حمله موشکی کرده و به انتقام قتل هدفمند قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، ۲۲ موشک به سوی این پایگاه‌ها در استان های انبار و اربیل پرتاب کرده است.

به نوشته رویترز، به احتمال زیاد خدمه هواپیما فرصت چندانی نداشتند که به نزدیک شدن موشک واکنشی نشان دهند. مایکل دویتسمن، پژوهشگر موسسه مطالعات بین‌المللی میدلبوری واقع در ورمونت، آمریکا، گفته است: "خدمه پرواز این هواپیما احتمالا حتی نمی‌توانستند نزدیک شدن موشک را مشاهده کنند و علاوه بر این، در آن زمان کوتاه پس از بلند شدن از باند فرودگاه، خلبان کاملا درگیر هدایت هواپیما بوده است."

منبع خبر: BBs news فارسی

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : سقوط هواپیما , نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 228 تاريخ : يکشنبه 22 دی 1398 ساعت: 17:59

مسعود کیمیایی از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد

در پی واژگونی هواپیمای مسافربری اکراینی، مسعود کیمیایی کارگردان مطرح سینما، که آثار به یادماندی و برگزیده ای هم چون دندان مار، تیغ و ابریشم، سفر سنگ، تجارت، ردپای گرک، گوزن، قیصر، سلطان را ساخته است. از حضور در جشنواره فیم فجر 98 انصراف داد. ایشان با فیلم "خون شد" قرار بود در سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشته باشد.

سخنان ایشان در این ویدئو کوتاه :

خیلی بغض دارم... من هیچ وقت اهل جشنواره نبودم. سمت و سویم همیشه مردم هستند. مردم روزگار سختی را می گذرانند. روزی نیست که خبرهای بد نشنویم. دلم نمی‌خواهد فیلمم در جشنواره نشان داده بشود.

 
ویدیو انصراف مسعود کیمیایی از جشنواره فیلم فجر
امیر احمد قزوینی بازیگر جوان تئاتر و سینما که همین امسال دو فیلم " جان دار " و " ماجرای نیمروز رد خون " را روی اکران داشت، هم از شرکت در جشنواره فجر کناره گرفت. متن ایشان در صفحه اینستاگرام:

من امير احمد قزوينى با همين ته مانده ى عواطف انسانى ام از بازى در نمايش "پروانه ى الجزايرى " براى اجرا در جشنواره ى فجر انصراف مى دهم . مى دانم غيبت اين بنده ى حقير هيچ تأثيرى در شهوت تنديس خواهى خيلى از رفقا نمى گذارد. به حرمت چشمان ِ معصومِ "راستين " و "ري را "من كه نمى توانم ، حداقل امسال را نمى توانم ، شما اگر مى توانيد خوشا به حالتان.

 
انصراف امیر قزوینی از جشنواره فیلم 98
 

 

منبع: صفحه اینستاگرام مسعود کیمیایی

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : اخبار جشنواره فیلم فجر ,اخبار دنیای هنر, اخبار سینما, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 216 تاريخ : يکشنبه 22 دی 1398 ساعت: 15:28

تاریخچه کوتاهی در مورد دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه شهید بهشتی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ایران است که در منطقهٔ اوین، غرب ولنجک و شرق درکه در شمال غربی شهر تهران واقع شده‌است. دانشگاه شهید بهشتی دارای ۱۹ دانشکده، ۳ پردیس و ۱۶ پژوهشکده و مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی است. در حال حاضر سعدالله نصیری قیداری رییس این دانشگاه می باشد. این دانشگاه در سال ۱۳۳۸ با نام دانشگاه ملی ایران به‌دستور محمدرضا پهلوی و توسط علی شیخ‌الاسلام تأسیس شد و تا پیش از سال ۱۳۶۲ با این نام خوانده می‌شد. علی‌رغم افتتاح رسمی در اسفندماه ۱۳۳۹، پذیرش دانشجو در مهر ۱۳۳۹ و توسط دانشکده‌های معماری و شهرسازی و علوم بانکداری که اولین دانشکده‌های دانشگاه بودند انجام شد. در خرداد ۱۳۶۲ ستاد انقلاب فرهنگی با تغییر نام دانشگاه از «دانشگاه ملی ایران» به «دانشگاه شهید بهشتی» موافقت کرد. (منبع: ویکی پدیا)

 
دانشگاه شهید بهشتی

ارزیابی دانشگاه شهید بهشتی از نظر دانشجویان این دانشگاه

این روزها خیلی از دانشجویان براشون مهمه که آیا این دانشگاه یا هر دانشگاه مطرح دیگه ای در ایران جای مناسبی برای تحصیل در رشته مورد علاقه شون هست یا نه. چون قطعا تمایل ندارند یک سال یا حتی بیشتر پشت کنکور بمونن و چند سال بدون از وقت و عمرشون رو بزارن ولی به چیزی که میخاستند نرسند. خب اینجاس که این مسئله مهم و برجسته میشه که اساتید و امکانات دانشگاه چطوریه و قطعا مهمه که چه کسانی در مورد این فاکتورها نظر میدن. این مشخصه که اگه خود دانشگاه توی سایتش در مورد این فاکتورها چیزهایی گفته ولی از قدیم گفتن که شنیدن کی بود مانند دیدن. اینجاست که نظر دانشجوهایی که رفتن و دیدن و درس خوندن و توی دانشگاهی که مد نظر ماست فارغ التحصیل شدند برامون خیلی مهم میشه. من خیلی گشتم و تونستم یه سایتی پیدا کنم که تنها مرجع نقد و بررسی دانشگاه و حتی اساتید هستش. دانشجوها میرن اینجا ثبت نام میکنن و به اساتید و دانشگاه ها امتیاز میدن. من از صفحه دانشگاه شهید بهشتی تصاویری تهیه کردم و اینجا گذاشتم.

 
نقد دانشگاه شهید بهشتی

امتیاز دهی دانشجویانی که در دانشگاه شهید بهشتی درس خوانده اند یا مشغول تحصیلند، به فاکتورهای مختلف این دانشگاه

 
نقد دانشگاه شهید بهشتی

امتیازدهی دانشجویان به اساتید دانشگاه شهید بهشتی


 

منبع: استادیو| ارزیابی دانشگاه شهید بهشتی

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : ارزیابی دانشگاه ها, استادیو, دانشگاه شهید بهشتی , نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 184 تاريخ : چهارشنبه 18 دی 1398 ساعت: 14:29

آیا ایران و آمریکا پس از کشته شدن قاسم سلیمانی وارد جنگ می شوند؟

هرچند در گذشته، تهران یا متحدانش نسبت به کشته شدن فرماندهانی در حد عماد مغنیه -فرمانده نظامی حزب الله- واکنش شدیدی نشان نداده بودند، ولی به نظر نمی‌رسد جایگاه آن فرماندهان با آقای سلیمانی قابل مقایسه باشد. قاسم سلیمانی کلیدی ترین فرمانده نظامی ایران در مقطع پس از جنگ بوده و درنتیجه، تصور اینکه تهران بتواند حذف او را بدون پاسخ بگذارد، دور از ذهن خواهد بود. همزمان، تا اطلاع ثانوی کسی از میان مسئولان ایرانی، جرات پیگیری هیچ نوع مذاکره با آمریکا را نخواهد داشت.

 
قاسم سلیمانی
 

رئیس جمهور آمریکا به دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی تاکید کرد که به دنبال جنگ با ایران نیست، ولی بعید است که در تهران و واشنگتن، تاکیداتی از این جنس چندان جدی گرفته شوند. از خاطر نرفته که دونالد ترامپ در گذشته، بارها از حملات آمریکا به عراق و افغانستان انتقاد و تاکید کرده بود که به دنبال جنگ های مشابه نیست. طیف وسیعی از تحلیلگران نزدیک به حکومت ایران، چنین تاکیداتی را به معنی منتفی بودن امکان حمله آمریکا تلقی کرده بودند؛ بدون در نظر داشتن آنکه تنها سناریوی قابل تصور برای حمله، "پیاده کردن نیروی زمینی" (همچون الگوی عراق و افغانستان) نیست و امکان وقوع "سناریوهای بی سابقه" نظامی نیز وجود دارد.

 
دونالد ترامپ
 

واکنش ایران به کشته شدن قاسم سلیمانی

مردم ایران که در مراسم تشیع قاسم سلیمانی که در تهران و سپس در کرمان انجام شد، حضور گسترده داشتند، قطعا خواهان جنگ نیستند. همچنین مردم آمریکا در حوالی این اتفاقات به کمپین "No ware with Iran" ملحق شده اند. نیروی سپاه پاسداران بامداد 8 ژانویه پایگاه عین الاسد آمریکا را در عراق مورد حملات موشکی خود قرار داد و بلافاصله بعد از آن بیانیه ای منتشر کرد که بعد از انتقام قاسم سلیمانی، پیکر ایشان به خاک سپرده شده است. تعداد نظامیان آمریکایی که در این حمله موشکی کشته شدند بیش از 100 تن بوده و بیش از 200 تن نیز کشته و زخمی شده اند.

منبع: bbc news فارسی

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : اخبار سیاسی دنیا, جنگ در خاورمیانه,قاسم سلیمانی, دونالد ترامپ, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 216 تاريخ : چهارشنبه 18 دی 1398 ساعت: 13:09

روش های کاهش اضطراب امتحان

بهترین راه برای کاهش اضطراب در ایام امتحانات زدن تقویم امتحانات به دیوار اتاقه چون برگزاری امتحانات در دانشگاه مثل دوران دبیرستان شکل منسجمی نداره و آزمون‌ها در تاریخ‌ها و ساعات پراکنده برگزار می‌شن.همچنین سعی کنید تو ایام فرجه‌ها به خوبی برای امتحان آماده بشین و مطالب رو برای شب امتحان نذارین و برای ایام امتحانات برنامه از پیش تعیین شده‌ای داشته باشین.

 
استادیو
 

دانشجوها می‌تونن تو یکی از شبکه‌های اجتماعی که حضور دارن گروهی رو بنام، گروه امتحانات تشکیل بدن و مطالب، نکات درسی و تاریخ برگزاری امتحانات رو با دوستاشون تبادل کنن.

ولی در این بین دانشجوهایی هستن که هیچ برنامه منسجمی برای مطالعه درساشون ندارن این دانشجوها باید به گونه‌ای عمل کنن که به نتیجه مطلوب برسن به این صورت که ابتدا مطالب سخت رو پیدا می‌کنند، بعد مرور اجمالی بر روی مطالب داشته باشنن و بعد از اون به مطالعه دقیق خلاصه‌های درسی بپردازن و هر شب بین 1 تا 4 ساعت مطالب رو مطالعه کنند که عقب افتادگی ایجاد شده بر اثر نداشتن برنامه دقیق و صحیح جبران بشه.

توسط: Ostadio

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : استادیو ,ایام امتحانات ,ostadio, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 11 دی 1398 ساعت: 11:57

چه کسانی در جشنواره فیلم 98 حضور دارند؟

 
جشنواره فیلم فجر
 

جشنواره‌ی فیلم فجر مهم‌ترین اتفاق سینمای ایران است و به نظر می‌رسد امسال با یک جشنواره‌ی فجر هیجان‌انگیز روبه‌رو هستیم. با پایان مهلت ثبت نام آثار برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ۱۱۵ فیلم سینمایی به همراه ۳۶ فیلم مستند فرم ثبت نام جشنواره را تکمیل کرده اند که در میان فیلم های سینمایی ۳۷ اثر به فیلمسازان اول اختصاص دارد. در بین متقاضیان حضور در جشنواره‌ی فیلم فجر ۹۸ نام‌هایی دیده می‌شود که برخی از آن‌ها کارگردانان بزرگی هستند و برخی دیگر کارگردانانی هستند که با همان چند فیلمی که ساخته‌اند کنجکاو دیدن فیلم‌هایشان هستیم. البته غایبان بزرگی هم داریم از جمله داریوش مهرجویی با فیلم «لامینور» و شهرام مکری که به احتمال زیاد فیلم این دو نفر در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم فجر حضور خواهد داشت. این فهرستی از کارگردانانی است که برای حضور در جشنواره‌ی فیلم فجر ۹۸ فرم پر کرده‌اند و به احتمال زیاد می‌توانیم فیلم‌هایشان را در جشنواره‌ی امسال ببینیم.

مسعود کیمیایی / خون شد

از نسل اول کارگردانان مسعود کیمیایی در جشنواره‌ی فیلم فجر ۹۸ حضور دارد و با توجه به سابقه‌ای که از او سراغ داریم قطعا فیلمش را در جشنواره خواهیم دید. هر چند از آخرین فیلم‌های او که در جشنواره به نمایش درآمدند یعنی «قاتل اهلی» و «متروپل» خاطره‌ی چندان خوبی نداریم اما به هر حال او کارگردان مهمی است که همیشه منتظر دیدن آخرین فیلمش هستیم. اسم فیلم جدید کیمیایی که در جشنواره‌ی امسال قرار است حضور داشته باشد «خون شد» است. بازیگر فیلم سعید آقاخانی است. با توجه به شناختی که از قهرمان‌های کیمیایی داریم و سابقه‌ی سینمایی سعید آقاخانی به نظر می‌رسد انتخاب او ریسک بزرگ مسعود کیمیایی بوده است. هر چند آقاخانی در فیلم «خداحافظی طولانی» ساخته‌ی فرزاد موتمن نشان داد برای بازی در نقش شخصیت‌های تلخ هم استعداد فوق‌العاده‌ای دارد. نکته‌ای که در فیلم «بنفشه‌ی آفریقایی» هم به چشم می‌خورد.

ابراهیم حاتمی‌کیا / خروج

ابراهیم حاتمی‌کیا آخرین بار سال ۱۳۹۶ با فیلم «به وقت شام» در جشنواره‌ی فجر حضور داشت. طبق معمول بیشتر از فیلمش سخنرانی‌ها و جلسه‌های مطبوعاتی‌اش سر و صدا به پا کردند. حاتمی‌کیا که پرچمدار سینمای جنگی و دفاع مقدس شناخته می‌شود در فیلم «به وقت شام» سراغ داعش رفته بود. «خروج» با بازی فرامرز قریبیان و پانته‌آ بهرام طبق شنیده‌ها بیشتر از آن که به فضای «به وقت شام» نزدیک باشد حال و هوای تحسین شده‌ترین فیلم حاتمی‌کیا یعنی «آژانس شیشه‌ای» را دارد. فیلمی که انتقادهای سیاسی و اجتماعی در آن دیده خواهد شد.

سعید ملکان / روز صفر

سعید ملکان را اول به عنوان یک چهره‌پرداز حرفه‌ای و بعد به عنوان یک تهیه‌کننده‌ی مهم سینمای ایران می‌شناسیم. او مرد پشت پرده‌ی فیلم «ابد و یک روز» سعید روستایی و «ویلایی‌ها» ساخته‌ی منیر قیدی بود که هر دو از فیلم‌های اول مطرح سال‌های اخیر بودند. او چهره‌پرداز سریال «شهرزاد» و ده‌ها اثر سینمایی است و بارها و بارها برنده‌ی جوایز مختلف از جشنواره‌های سینمایی از جمله فجر شده است. اما ملکان امسال تصمیم گرفت که کارگردانی را هم به کارنامه‌اش اضافه کند. اسم اولین فیلمی که ساخته و برایش فرم شرکت در جشنواره را پر کرده «روز صفر» است.

منبع: دیجی مگ

مجله علمی خبری تفریحی آموزشی...
ما را در سایت مجله علمی خبری تفریحی آموزشی دنبال می کنید

برچسب : اخبار جشنواره فیلم فجر ,اخبار دنیای هنر, اخبار سینما, نویسنده : بیگ مگ bigmag بازدید : 219 تاريخ : چهارشنبه 11 دی 1398 ساعت: 11:06